Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-09, 00:11   #10
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jo, så absolutt! Indirekte riktignok, men det er jo næringsemner som trekker insulin som fører til fettlagring. Insulin er jo kroppens "fettlagringshormon" nr 1 og det er karbohydrater som trekker insulin. Det er vel knapt bevist om det er mulig å legge på seg fett uten å spise karbohydrater?

-

Vel, jeg tror du tar feil: at inntak av kh kan føre til økt fettlagring, betyr ikke at kroppen bare lagrer fett fra utvalgte næringsemner. Det er forskjell på hva som stimulerer til fettlagring og det å lagre fett når fettlagringen alt er stimulert. Kroppen lagrer fett fra energi, og energi er mat og drikke. Om fettlagringshormonet først er igangsatt, lagrer det fett like mye fra energien vi har inntatt fra fett, som den vi har inntatt fra kh og protein. Protein har uansett ikke samme innvirkning på insulinnivået, selv ved overskudd/omgjøring til glukose, som kh har.

Knapt bevist at det er mulig å legge på seg av ikke å spise kh? Vel, her tror jeg bevisbyrden nok ligger hos deg

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat