|
Sv: Slik spiste jeg før
Morsom tråd dette. Måtte tenke meg nøye om... Nå er det jo over et år siden jeg begynte på lavkarbo. Vanskelig å lage en oversikt, for jeg spiste igrunn ganske variert synes jeg, men en typisk dag så gjerne omtrent sånn ut:
Frokost:
2 skiver grovbrød, jo grovere jo bedre, uten smør, med pålegg (f.eks. ost, leverpostei, makrell i tomat, tunfisk i majo eller egg og kaviar).
eller
Naturell yoghurt søtet med litt honning eller bær, med hjemmelaget frokostblanding (hjemmelaget = ikke sukker, mye fiber).
I helgene var det brød med egg og bacon eller omelett
Lunsj:
Brød med ost
eller
Salat (gjerne med tunfisk/kylling, bønner/linser/kikerter, og diverse grønnsaker)
Middag
Fisk eller kylling (og en sjelden gang kjøtt), rikelig med grønnsaker, samt ris eller bulgur (gjerne fullkorns). Veldig ofte wok'er med en saus laget av fettredusert kokosmelk eller søt chilisaus. Eller med lettrømme.
Kvelds
Ingenting, eller middagsrester, eller to brødskiver/knekkebrød med pålegg.
(eller popcorn hvis jeg var veldig fysen)
Jeg prøvde alltid å holde meg unna chips og sjokolade og sånt på hverdagene. Men så var det fritt frem for å gå bananas i helgene da. Og med helgen mener jeg fra fredag ettermiddag til søndag kveld. Og ja, jeg GIKK virkelig bananas, for da hadde jeg jo gått rundt og hatt lyst på "noe" helt siden mandags morgen.
Brus var bannlyst på hverdagene, men i helgene drakk jeg gjerne to 0,33 colaflasker. Ellers drakk jeg stort sett, som nå, bare vann og kaffe. Juice en sjelden gang, og av og til iskaffe (som jo er like ikke som brus) på morgenen.