|
Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner
Mest sannsynlig så behøver du ikke å gå ned noe særlig mer i vekt. Jeg er like høy som deg, og min matchvekt antar jeg å være noen kg mer enn du veier nå. Klart, nå er jeg litt eldre enn deg, men likevel. Kropper er jo også veldig forskjellige i sammensetninga, så det er umulig å si hva som er den riktige vekta for en annns kropp. Lavkarbo er vektregulerende, så du vil ikke gå ned mer enn du skal, og du vil mest sannsynlig beholde en fettprosent som er sunn og riktig for kroppen din .
Men ti dager, da har mest sannsynlig ikke fettforbrenninga kommet ordentlig i gang enda. Bare fortsett som nå, og etter fire fem uker kan du jo gjøre en ny evaluering.
Hvordan du er i ketose på Lindberg forstår jeg ikke helt. Men uansett, når du måler ketoner i urinen, så spiller det ingen rolle hvor mørkt utslag du har, utslag er utslag. Om den er for mørk så er kanskje urinen din veldig konsentrert, og det kan gjerne tyde på at kroppen er noe dehydrert og at du bør drikke mer vann.
Kanskje, med den allerede så fine vekta, er det toning av kroppen som er avgjørende for at du skal trives med den? Da er jo trening viktig. Men lavkarbo er uansett i en eller annen form det optimale for enhver kropp. Lykke til 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|