Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-09, 19:11   #813
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Utbetalt ja..Da er det nettolønn. Legg til skatten på ca 36 % og da blir bruttolønna 176 800. Og utifra kalkulatoren lagt inn av noen her tilsvarer det en timeslønn på 93.73 kr.

Beklager, det skulle være brutto. Jeg kommer til å få 130 000 i dagpenger i løpet av dette året før skatt, ikke utbetalt.
Jeg fikk forresten svar nå. Ettersom jeg ikke hadde full stilling i fjor så beregnes det ganske annerledes enn jeg trodde:

Sitat:

Begynner med noen korreksjoner. Du kan jobbe inntill 50% av hva du tildligere har jobbet. ( de siste 52 uker før fremsatt krav om dagpenger ). Iflg ditt vedtak er denne tiden fastsatt til 15 timer pr uke. Du kan altså jobbe opptil 7,5 timer pr uke og fortsatt beholde dagpenger. Reglene praktiseres også slik at du kan jobbe 100% i løpet av en meldeperiode. I og med at 100% for deg er disse 15 timene, betyr det at du kan jobbe 15 timer i løpet av ett meldekort. Det er uvesentlig hvordan disse er fordelt da de i gjenomsnitt utgjør 50% av vedtaket pr uke.
Dersom du skulle jobbe 1 time på ett meldekort blir du ikke trukket en timeslønn, men antall % 1 time utgjør av 15 timer. Antar at dette går litt opp i opp med timessats, men en prosent sats.

Det gir jo i grunn noen begrensninger! Jeg er glad jeg spurte, ellers kunne jeg fort ha jobbet mer enn 7,5 timer i uka! Puh!
Men, jeg skjønte ikke helt den greia med å kunne jobbe hundre prosent i en meldekortperiode. Må jeg si fra at, hei! Denne perioden er den jeg jobber hundre prosent, eller bare lar de det gå én gang, og så kan man ikke gjøre det igjen? Veldig simpelt forklart!?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥