Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 23:14   #1
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Question

Lavkarbo = høyere blodtrykk?

Hei. Jeg lurer på om noen av dere har hatt noe erfaring med at blodtrykket har økt mens dere holder på med karboredusert kosthold? Tenker da på alle typer, både i ketose eller under lavkarbo generelt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde ganske lavt blodtrykk da jeg sjekket sist hos legen i august, noe sånt som 115 over 70 ca. Men tok en test med et blodtrykksapparat som noen har hjemme for å regelmessig måle blodtrykket (den er pålitelig), og da viste det 135 over 90, noe jeg opplever som høyt til å være meg! Noen som har noen egne erfaringer, eller vet om noen som har opplevd det samme? Vil jo ikke få problemer med blodtrykket pga dette

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat