Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 14:50   #11
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Høyere makspuls/pulsgrenser på lavkarbo?

Jeg kan garantere dere at utholdenhet over en viss intensitet uten blodsukker ikke kan utføres på max ytelse. Men det er derved ikke sagt at hjertet ikke kan gå til maks selvom feks løpefarten ikke er maks.

Puls er noe som varierer med person, form og dagsform så vet ikke hva som er typisk.

Uten blodsukker blir fort ytelsen nede på liksom 75% fart og da har jeg trøbbel med å få beina til å lystre slik at jeg får tatt i til høy puls. Puster som bare det, men beina vil ikke gi alt.

Men det er ikke farlig å gi alt...

Syre dannes ikke direkte fra anaerob energiproduksjon, men indirekte for å forhindre at musklene "kramper" eller stivner helt. Så det er mer komplekst som så.

For meg også føles det anderledes. Når jeg presser uten blodsukker blir jeg ikke særlig stiv, men har bare mindre kraft, akkurat som om jeg er i dårlig form. Det føles derimot bare tuuungt.

Den økte fettforbrenningen jeg har fått etter kostholdsendring er iallefall bare positivt.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat