Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 02:28   #1
Jademor
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Jademor er på en erverdig vei

Sjokolade m/kokos

Hei.

I kveld ble jeg veldig fysen på noe godt, og forsøkte meg på å lage sjokolade. Den ble så god at jeg bare må dele den med dere

Sjokolade m/kokos

100 gr Delfiafett
100 gr Tine meierismør

3 dl fløte
10 gr Splenda

120 gr Bakekakao
200 gr Kokos

Smelt delfiafett i en kjele, på svak varme. Hell i fløten, og kok forsiktig opp. Rør inn smøret, og ferdigblandet kakao og splenda, og rør inn kokosen til du får en ganske tykk sjokolademasse.
Bre så massen ut på et smurt bakepapir, gjerne på et stekebrett, og sett det kjølig.

Det ble 600 gr masse i 97 små biter, og 0.12 gr karbohydrater pr stykk.

Kan bruke mindre kokos også da, for å få ned karbohydratene ytterlige, eller bruke litt hakkede valnøtter i stedet Bare å bruke fantasien. Til jul tror jeg at jeg skal prøve å kombinere med bringebærgele. Lage en slags Troika-type

Noen her inne som har forslag til hjemmelaget gele med Splenda, eller Fribol, kanskje?

Må bare si at jeg storkoser meg her inne Har fått mange gode tips... Selv begynte jeg på lavkarbo (Skalderman), i Mai, og har til nå gått ned ca 23 kilo Bare fir-fem kilo igjen, så skal jeg roe ned og prøve å finne ballansen.

Snart god jul, fra Jademor

Sist redigert av Jademor : 08-12-09 kl 14:18.
Jademor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins eller noe sånt:P Svar med sitat