Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 00:39   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søtbehov, hvordan dekke dette

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Men da er det kanskje ikke det sterke behovet jeg har lenger heller. Men at jeg heller koser meg med det en gang i blant. I starten av dette kostholdet hadde jeg mye mer sug etter noe søtt og hev meg over alt av sukkerfrie sjokolader, godteri fra usa osv osv. Men det ler jeg jo bare av nå da, så det er nok effekten av kostholdet jeg merker uten at jeg egentlig har tenkt så mye over det.

Men hva spiser du da, hvis du har noe behov - eller rettere sagt, hvilken teknikk bruker du for å ikke dekke behovet?

I starten da jeg hadde veldig søtbehov, så spiste jeg mye ost... Og drakk vann. Eller rett og slett lagde meg et måltid mat.
Jeg passer på å spise meg mett til måltidene, og spise når jeg er sulten. Da får jeg ikke så veldig ofte søtbehov.
Kommer disse raptusene, så prøve jeg å få tankene over på noe annet. Tar gjerne en telefon og skravler med ei veninne.
Å lese i ei bok eller blad...
Rydder litt, setter meg ned med hobby...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat