Tråd: Ketolysekuren
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-09, 10:17   #35
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Jolly er ny på veien

Sv: Ketolysekuren

Kan noen kjapt fortelle meg hva som er hovedforskjellen på Ketolyse og Atkins? Når jeg nå går ut fra Ketolysen for ei stund, hva er det lurt å gjøre da. For ikke å gå opp igjen med det samme. Jeg skjønner at jeg ikke bare kan falle tilbake til gamle synder og mat, men...
jeg spiser klibrød nå, Libra sitt og det har ikke så mange karber pr. skive og det smaker faktisk helt okei. Godt å igjen ha noe under pålegget, slik at jeg også kan bruke smørbart pålegg. Jeg har undt meg en liten halv potet til noen middager, for å få variasjon. Og i går sjekket jeg ut potetstappa, poseversjon. Det var faktisk ikke så gale da? Det var 3 karber på 200 gram, og jeg hadde nok med 125 gram. Så, nå vet jeg at jeg kan unne meg litt av dette, om jeg er flink med de andre måltidene. Hadde oppi litt fløte da, og meierismør for å få inn noe mer fett, og den ble jo nydelig god :-)

Dere som har sånn peiling på proteiner. hva med proteinshake da? De er jeg mer eller mindre kun proteiner i de da, minimalt med karber. Jeg har tatt en slik til frokost hver dag, og da trenger jeg ikke å tenke på så mange måltider i løpet av en dag. Den shaken holder fra halv åtte og til kl 12, eneste jeg tar mellom er en kopp med te. Om det er så at jeg maks skal ha 2 gr pr kroppsvekt, så vil det si at jeg ikke skal ha mer enn ca 130 pr dag. Den shaken tar nå omtrent alt på et måltid???

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat