Sv: Et par betraktninger etter å ha vært på Ketolysekuren noen ganger ...
Hei. Vil bare kommentere litt til det siste innlegget her....jeg er litt annerledes enn trådstarter og andre øverst i tråden her, og jeg er ikke alene om det inne på lavkarbo.no. Ikke misforstå, jeg er ikke bedre, det skjer bare på en litt annen måte hos meg....
Jeg har strevd med vekta siden jeg var 15, og nå er jeg 36....så mange år har gått bort i å forsøke å få bort vekt, og så, ikke minst, beholde den vekta når den var kommet ned. 3 ganger har jeg klart å gå ned såpass at jeg var fornøyd....via Grete Roede, diverse ukebladkurer, men hovedsaklig G.R. Alle 3 gangene har jeg gått opp i vekt i racer-fart....
Så oppdaget jeg lavkarbo for ett år siden ca.....men har ikke aktivt brukt det til annet enn vedlikehold av vekt....og det fungerer utmerket!! Min kropp reagerer slik at om jeg skeier ut, så kan jeg legge på meg opp til 2 kg der og da.....jeg vet med meg selv at det er vann, så så snart jeg starter å spise lavkarbo igjen, forsvinner disse kiloene i løpet av 1 uke ca....vet det er mange som ikke har det sånn, men ville gi deg min kropps reaksjonsmønster slik at du skulle se at det ikke bare er svart/hvitt.....og jeg tror at den eneste måten DU kan finne ut av hvordan din kropp reagerer, er å prøve det selv....du kan ikke ta alt som står her inne som en blåkopi på hvordan din kropp reagerer....
For meg ville livet bli veldig restriktivt, og det vet jeg gjør at ting frister mer, om jeg skulle unngått alle situasjoner med høykarbo resten av livet mitt...MEN igjen....det er min kropp....det har jeg funnet ut fungerer for meg....og på den måten kan jeg si ja til kake hos farmor når jeg er på besøk der....jeg kan spise litt godteri på lørdager....måtehold er tingen...og at jeg tar tak i det med en gang ca. 2 kg er på....blir det mer enn 2 og går over lengre tid, er det en stor sjanse for at det er fett som har festet seg istedet for bare vann....
Lykke til med jula, og håper du finner din vei....prøv deg fram til hva som fungerer for deg, det er ingen som kan fortelle deg fasiten for egen kropp....kan hende du snubler litt på veien, men forsøk må til for å få sikkerhet og viten

"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
|