Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-09, 13:34   #46
Therese
Juniormedlem

Therese sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Buskerud
Therese er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Opprinnelig lagt inn av Sandra35, her.

Er det noen som har mulighet til å skrive litt mer hva dere egentlig spiser en dag? Synes oppskriftene i boka krever en del.

Min dag ser omtrent slik ut:
Frokost: Egg! Omelett, stekt, kokt, porsjert osv osv... (det er ganske kjedelig så nå leiter jeg etter no mer spennende som ikke krever mye matlaging )

Lunsj: Salat eller omelett. Varierer mellom skinke, kylling, reker, tunfisk, egg osv... men har lært meg å holde meg unna fetaost (det drar kalorier og karber). Som dressing bruker jeg litt rømme/creme fraiche eller olivenolje med basilikum (fra Oliviers = snadder!)

Mellommåltid: Youghurt. Varierer mellom Skyr og Yoplait 0%

Middag: rent kjøtt og salat eller woka grønnsaker. Prøver meg fram på oppskriftene i boka, eller Fedon sine. Noen av de er knallgode og jeg får litt dilla på dem.

Jeg har slutta med brus. (etter nesten 2 liter pepsi max pr dag) Jeg har ellers finni ut at farris gjør at jeg fyser lettere (blant annet på brus) så jeg holder meg til vann.

Med dette kostholdet ligger jeg på ca 1000 kcal og 20 g karber pr dag. Jeg trener skikkelig (minst en time svettings) minst 3 ganger pr uke og har som mål å røre mest mulig på meg i løpet av en dag (trapper, parkere langt unna, gå til møter, gå flere ganger til bilen når jeg bærer inn unger og varer osv osv)

Håper det hjalp deg litt... Jeg har en utfordring i å spise variert nok, for jeg blir litt enspora og da går jeg lei...