|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Har visst ikke skrevet her enda.
Jente fra sør-Rogaland på 25 år og startvekten var 131 kg. Jeg har vel sånn 50-55 kg overvekt... Helt sykt å tenke på at jeg drasser rundt på så mye ekstra hver eneste dag... Jeg har alltid vært muskuløs, så jeg er usikker på hvor mye jeg bør veie. Så langt har jeg gått ned 7,4 kg siden oktober, og det er inkludert 6 uker der jeg stod stille. Ser ut til at jeg er insulinresistent og for meg funket det å spise mindre karbohydrater. Holder meg nå til 10-15 g til dagen. Da går jeg ned.
Som sagt, har alltid vært muskuløs. Jeg var sterkest i klassen (15 stk) frem til ungdomsskolen, og jeg var ikke spesielt stor men litt større enn de fleste andre. Jeg veide 85 kg da jeg flyttet hjemmefra som 19-åring for å studere og vekta raste oppover det første året. Gikk opp 30 kg det året... Og etter det har det gått sakte men sikkert fortsatt oppover.
Det eneste jeg hadde hørt om lavkarbo før sommeren 2009 var radmagre kjendiser som snakket om at karbohydrater ikke var sunt. Jeg tenkte at det var i samme gate som grapefrukt-diett og slike ting, og ristet på hodet.
Husker ikke hvor jeg fikk en halveis innføring i lavkarbo, men det var enten at jeg snublet over det på nettet eller at jeg så noe om det i en TV-serie. Jeg satte meg ned og leste mer om det. I løpet av sommeren og høsten leste jeg en god del og følte at jeg var klar. Ville jo ikke legge om kostholdet mitt før jeg hadde litt info slik at jeg følte meg sikrere når jeg skulle lage mat. Det gikk overraskende greit! Litt tips herfra, og vips så savner man jo ingenting i det daglige liv!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Klart, man har julekaker, poteter, lefse, sånne ting, men det finnes alternativer.
Hm, Mormor er lefsebaker, men vi har ingen tradisjon med lefse til jul... Vi har det resten av året.