|
Sv: Hvor går ketosegrensen hos dere?
Da jeg gikk på EasyLife var daglig inntak av karbohydrater på 50 g og jeg drakk en god del light brus. Jeg var i ketose hele veien.
Sannsynligvis pga få kalorier. Jeg har fått uslag på ketoner på mang en svangerskaps urintest pga jeg har vært så kvalm og spist så lite.. Selv etter to biter mjølkesjokolade fikk jeg utslag..
Nå føler jeg at kostholdet mitt blir veldig mangelfullt fordi jeg må stadig kutte ned på grønnsakene for å holde meg i ketose.
Kan det forekomme at kabohyratene som står oppført på en matvare ikke stemmer eller at det ikke er helt nøyaktig?
Jeg er veldig glad i skyr (en type islandsk yoghurt) og den har 6.6 g kh pr beger. Mistenker den for å være syndebukken, fordi at selv om jeg ligger under 20 kh pr dag, så faller jeg ut av ketose når jeg spiser den (...tror jeg... )
Jeg tror det er viktig å tenke på hvor karbene kommer fra. Om du må kutte ned på grønnsaker og fortsatt spise Skyr, så vil jeg si at det er Skyr som ødelegger for deg og IKKE grønnsakene. Og uansett tror jeg grønnsaker er MYE mere nyttig en en boks med kunstig søtning og mjølkesukker og alt for lite fett!
Spis grønnsakene!
Og ellers, ketose betyr ikkke sikret vekttap! Du kan fint stå stille i mange måneder, spise helt riktig og trene lett. Så om du vipper inn og ut av ketose gjør kanskje ikke alltid så mye. For meg betyr det mest hva som får meg ut av ketose, 50 g paprika for mye kan kanskje dytter meg ut av ketose en dag, men det påvirker ikke vekttapet, men spiser jeg et par biter sjokolade med sukker, da stopper nok vekta. Det essensielle er sammensetning av fett, protein og karber fra RIKTIG kilde.
|