Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-09, 01:45   #24
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Solhatt er definitivt ikke humbug, nei! Bruker det ikke lenger, men har brukt det med påfallende sterk effekt tidligere. Det kan vel knapt kalles alternativt en gang ...

Solhatt er jo en urt, og urter har enormt mange medisinske egenskaper. Det er mye skolemedisin som bygger på kunnskap om virkestoffer i urter, bare at man da isolerer virkestoffene og gjør virkningen sterkere, men også skadeligere. F eks digitalis (hjertemedisin) er jo utvunnet av revebjelle (som for øvrig er giftig). Og vanlig smertestillende som Dispril har et virkestoff som heter salisylsyre, som kommer fra barken på et piletre (salix).

Men ikke alle har samme nytte av de samme urtene. Og noen skal ikke ha den og den urten. F eks for meg med autoimmune lidelser er visstnok solhatt ikke så bra, derfor sluttet jeg altså med det. Det finnes alltids andre ting som passer bedre for meg. Det er viktig med kunnskap når man bruker urtemedisin!

Fin historie, Kanutten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat