Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-09, 21:38   #16
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge min lege, og den informasjonen jeg har klart å lete opp om det, så er det ikke dokumentert at noen av disse virker. Det er vel heller endel dokumentasjon på at særlig solhatt er bare fake?... Forøvrig så anbefaler nå legestanden akupunktur som tilleggsbehandling for en del plager, særlig skjellett og muskelplager, men også hormonelle. Mange fysioterapeuter har akupunkturutdanning og setter nåler sammen med annen behandling.

I følge din lege..?
Nå ligger heldivis mye av sånt ute på nettet, for dem som heller vil bruke noe tid på å finne skikkelig dokumentasjon.
Det går også an å spørre i en helsekostbutikk, om de har flere typer preparater av solhatt; det er forskjell på rent uttrekk av planten / blomsten, og eks. tablettversjoner.
Tror t.o.m. tinkturer/urtevers. fort blir billigere, uten fyllstoff, osv.