Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-09, 10:38   #49
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Så det er så og si intet universal svar på hvorfor man får talgcyster?
Har du gått til dermatolog? Hva kan de gjøre med problemet?
Har lest det kan opereres, men at det har lite hensikt, da man lett kan få nye i ettertid...

Som jeg forstår det så er mine talgcyster i alle fall en bakteriell hudinfeksjon, og det skal man kunne behandle. Men for alt jeg vet så er talgcyster et fellesnavn for flere lignende ting. Mine er som en slags mild acne vulgaris.
Den første opererte jeg bort, men den kom tilbake, og nå når jeg måtte fjerne en mistenkelig føflekk, så brente han dem (da hadde jeg fått flere i ansiktet) med en slags glovarm kniv eller noe. Men nå går jeg på tetracyklin, som sagt, som er et antibiotika i tillegg til at jeg har på en krem hver dag, og det ser ut til at det ikke har kommet noen flere, og de jeg har er mye penere og har roet seg ned en del. Det var dessverre bare et par som forsvant ved brenning, så kanskje de bare går for dypt. Gjorde det hos dermatolog, ja. Og takke gud for at det i hvert fall finnes én her i Oslo med egenandel, selv om ventelista er laang!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat