|
Sv: November-startere
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Det var mange spørsmål på en gang, men jeg skal svare så godt jeg kan!
Grunnen til at jeg har mye erfaring, er ikke at jeg har gått ned så mye, men rett og slett at jeg vel snart har gjort alle tabbene i boka!
Har aldri gått veldig fort ned! Gikk ned 1.4kg første uka, 0.9 den neste, gikk så opp igjen 1.4!
Ikke mye å skryte av mao.
Så røk jeg den store muskelen i leggen på trening. 6 uker i rullestol og på krykker, fullstendig avhengig av andre til absolutt alt.
Klarte i hvert fall å holde vekten sånn passe.
Gikk ned til sommeren, sprakk som et troll og la på meg igjen.
Ny runde, da gikk jeg ned 4.6kg på 7 uker, men det er det raskeste jeg noen gang har gått ned.
Så skulle jeg gjennom en lite operasjon, måtte over på lavkarbo og røk tvert igjen!
Det siste året har jeg vært flinkere, ikke flink nok, men den som gir seg er en dritt!
Tickeren min lurer deg nok litt, for det er bare et delmål! Denne runden startet jeg *titter i boken* 27. august. Ved veiedag forrige uke hadde jeg et snitt på temmelig nøyaktig 0.5kg pr uke!
Mangler nok en 10kg til etter det, men jeg har gooood tid!
Jeg har jo hatt pauser innimellom, men det er ikke noe jeg har planlagt alltid. Er man frisk og blodprøvene er fine, kan man holde på så lenge man vil!
Dersom jeg klarer å leve sånn passe lavkarbo, legger jeg ikke på meg mer enn et par kg.
Problemet er at lavkarbo er så vanskelig! Man kan jo skeie ut uten å tenke på å falle ut av ketose, og da har jeg litt lett for å skeie ut litt/masse hver dag!
Håper jeg har lært til nå, jeg må rett og slett leve så ketogent som mulig i hverdagen!
Husk at det ikke er så bra å gå ned for fort!
Kroppen, huden og ikke minst hodet skal også være med!
0.5- 1kg i uka er det optimale, og det vil gå i rykk og napp!
Skryt av deg selv fordi du faktisk er i gang, kos deg med helsegevinstene og all den gode maten og se på all nedgang, stor eller liten, som en seier!
Bare spør igjen om det er noe jeg har glemt, eller mer du vil vite!
Tusen takk for at du tok deg tid til svare! Håp for meg også, jo, jeg SKAL klare dette. Jeg klarer dietten fint, min eneste utskeielse i disse ukene har vært to ganger med et par glass vin. Stixen gir utslag, og så vidt jeg forstår så er det slik at om man er i ketose, så forbrenner man fett ... - er det ikke sånn? Så da går jeg vel ned etterhvert jeg også. Det jeg sliter mest med er å få i meg alt vannet, men jeg drikker altså, til jeg nesten er kvalm! Er oppe flere ganger om natta! Takk igjen, godt å ha noen å spørre.
|