Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-09, 10:03   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Wikipedia

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Jammen, h*n har forsåvidt rett. Metabolsk sett så er det omtrent det samme som skjer i kroppen som når man sulter seg. Bortsett fra at når man er i kostholdsindusert ketose vha. LCHF så sulter man seg uten å være sulten, og man får primært næring fra fett og proteiner.

Sjekk bare denne linken, det er den beste forklaringen på hva som skjer i kroppen jeg har lest noensinne:
http://www.proteinpower.com/drmike/ketones-and-ketosis/metabolism-and-ketosis/

Kanskje du skal ta utgangspunkt i artikkelen over, og gjøre et forsøk til. Eventuelt oversette den engelske artikkelen som er knallbra: http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

Joda, han har på en måte rett. Men jeg synes det blir litt feil likevel, for man vil vel ikke si at mennesket før jordbruket gikk og sultet til omtrent en hver tid? Eller at diverse urbefolkninger gjør/gjorde det. Jeg synes det blir litt feil bruk av ord, og en ensidighet i beskrivelsen av ketose. Noen vil jo i dag også si at kroppene til overvektige som overspiser på raske karbs sulter fordi den ikke klarer å nyttiggjøre seg næringen -eller mangelen av den, enn om det ikke er faglig term.
Mitt tillegg begynte med noe som '' ... Men det finnes også ...'' etc. Med det fornektet jeg ikke det han skrev, men beskrev den kontrollerte formen for ketose.
Jeg har dessverre ikke tid til å gjøre sånne ting nå, håper noen andre kan ta seg av det?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat