Tråd: Diabetes
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-09, 18:32   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes

Jeg fikk dia2 diagnosen som 37- åring etter å ha vært svært tørst og sliten i en periode!
Legen min ville først ikke teste meg en gang, mente jeg var for ung!
Dere skulle sett uttrykket hans da søster ropte på han for å vise resultatet!

4 dager senere, 1. april, fikk jeg diagnosen etter nok en blodprøve og test av sukker i urinen. Ingen glukosebelastningstest på meg!

Har gått på metformin i noen år. Kostomlegging hadde den gang ikke ønsket effekt.
Selv på metformin har jeg helt klart blodsukker over grensen, selv om det ikke er så ille.
Har prøvd uten medisiner i 3 uker nå, og det har ikke endret seg stort faktisk! Fortsatt litt i overkant, men også med dager innenfor "normalen"!
Kjører ganske hardt på ketolyse for tiden, så det er nok grunnen til at bls ligger greit selv uten medisiner!

Må få målt langtidsbls snart. Gøy å se om det er noen forskjell fra når jeg bruker medisiner!

Lykke til!