Tråd: Diabetes
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-09, 17:58   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes

Opprinnelig lagt inn av lionesse, her.

Det var jo pussig at du hadde høyt blodsukker nå når du har levd på lavkarbo en stund. Kanskje du har fått diabetes 1?

Jeg har diabetes 2, og brukte "en haug" med medisiner daglig. Nå har jeg kunnet kaste alle sammen, takket være lavkarbo kosthold.

Det finnes en type diabetes (som jeg selv er disponert for, mest sannsynlig derfor jeg må gå på metformin i tillegg til kostholdsommlegging, selv om jeg i dag bare er insulinresistent, og fortsatt er det etter tre år med strikt lavkarbo).
Denne formen heter Lada (morsomt nok) og står for autoimmun diabetes hos voksne. Det er en slags form for dia1 og 2 som først kan komme i voksen alder, gjerne når man er mellom 15-30 år. Få tatt flere prøver som kan bekrefte eller utelukke det. Jeg er også veldig veldig tørst, særlig om kvelden så virker det som om det nesten ikke nytter uansett hvor mye jeg drikker.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat