Tråd: Julemiddagen
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-09, 01:13   #19
martina
Medlem

martina sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 64
martina er på en erverdig vei

Sv: Julemiddagen

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

Vi spiser ribbe, pølser og medisterkaker med poteter, rosenkål, rødkål og surkål. Og selvsagt brun saus og sjysaus. Til dessert har vi riskrem.

I år, som i fjor, spiser jeg ribbe med blomkålmos og brokkoli, og jeg skal lage multekrem i tillegg til riskremen. Jeg syns ikke det er noe offer å spise det jeg spiser, julemiddagen har aldri vært det helt store for meg uansett. Til kaffen skal jeg lage en eller annen kake uten mel og sukker og sette fram mørk sjokolade. Ellers blir det småkaker til gjestene som vanlig.

Hvis jeg fikk velge helt på øverst hylle hadde jeg servert ovnsbakt ørret med lavkarbotilbehør, men jeg tror resten av familien hadde protestert. Jeg er ikke den med mest interesse for tradisjoner, for å si det sånn.

Jeg skal til svigermor i 4 dager i julen og da blir det så som så med kostholdet. Der er det loff og fint brød til alle brødmåltider, ikke noe rå grønsaker. Til middag er det kjøtt eller fisk med kokte poteter, der kan jeg bare kutte ut potetene. Men de andre måltidene blir værre, jeg blir stort sett alltid ganske sjaber under og etter besøkene hos henne.

Må bare si i tillegg at hun er verdens snilleste og hyggeligste å ha med å gjøre.

Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat