Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-09, 00:51   #1
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Amming og lavkarbo - mindre "ammetåke"?

Jeg byttet til lavkarbo i graviditet nr 2, og har fortsatt med det etterpå (med litt karbohydrater, Lindberg-aktig). Dermed har jeg ammet et barn på ikke-lavkarbo og et på lavkarbo. Jeg har merket meg noen forskjeller, men jeg vet jo ikke om dette skyldes kostholdet:

For det første, jeg er sikker på at jeg ikke har så mye "ammetåke" nå som sist. Her kan forskjeller i søvn spille mye inn - baby nr 2 sover utrolig bra på natta. Men allikevel, jeg lurer på om kostholdet har en del å si også...

For det andre, og det høres kanskje bra ut - men er også problematisk, denne gangen produserer jeg litt for mye melk. Melkeproduksjonen kom fint i gang allerede andre dagen etter fødsel, og etterpå har jeg hatt en mett, blid baby. Hm... kanskje fordi dette er baby nr 2 og kroppen er trent på å lage melk? Eller?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat