Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 16:57   #8
Serenio
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?

Takker så mye for tilbakemeldinger! Jeg har fått svar fra hun legen, Annika D. også, og han har vært hos fastlegen i dag med samme spørsmål. Det er nok medisinene som er synderne, ja. Dessuten var det Cipralex og ikke Cipramil. Min feil..

Men for å ta noen ting her. Han har ikke sultfølelse i det hele tatt, og spiser når jeg spiser, ellers glemmer han det. Vi har scanna gjennom Felleskatalogen også, og ser at det er masse av medisinene hans som ikke akkurat bidrar til vektnedgang.

Jeg har laget en matblogg, http://serenio.wordpress.com - der fins det stort sett oversikt over det vi spiser. Ikke alt jeg greier å blogge altså, men mesteparten.

Men jeg tenker, siden jeg går ned (men jeg er riktignok også vektoperert, det kan jo bidra litt selv om det er snart 7 år siden - OG jeg har greid å gå opp 20 kg til tross for det?) - så burde han også gå ned hvis det ikke var for disse medisinene? Menn bruker jo erfaringsmessig å gå ned fortere enn oss kvinner også, eller hva?

Jeg vet da søren hva vi skal gjøre egentlig. Bare fortsette, lære mer, teste og ikke gi opp? Jeg er fortsatt fersk i dette selv og gjør sikkert feil jeg og? Det er tvilsomt om han burde slutte med medisinene også, men det er fint at dere kommer med alternativer som kanskje kan funke bedre. Vi takker i kor her.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat