Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 12:57   #704
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har en god gammel kenwood major kjøkkenmaskin.
Den har jeg bl.a. kjøttkvern til.
Jeg har klart å vaske alle delene til kjøttkverna i oppvaskmaskina, slik at det sverter(det blanke er blitt matt og svartfarga)..... (Skal IKKE vaskes i oppvaskmaskin, vet ikke hvilken planet jeg var på i det øyeblikket)

Vet noen om det er noe å gjøre for å få det blankt igjen, eller har jeg ødelagt hele dr*****?

Uffda...
Det går ikkje å prøve å pusse/vaske det med stålull med såpe, da? Lurer på om det kan vere samme type materiale som ei isskei vi hadde heime, den vart svart av å bli vaska i oppvaskmaskin. Men eg anar ikkje om den skeia nokon gong var blank - så lenge eg kan huske var den mattaktig - men eg trur den skeia har vore til lenger enn eg
Tannkrem kan vel brukast til å pusse sølv, kan det brukast til dette også, tru?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF