Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-09, 00:03   #18
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hvilke materfaringer dere har

Heheh ja har ikke smakt noe så forferdelig siden laksepølsene ble lansert for et par år siden.

Det var en treg dag på jobb, så jeg tuklet litt med photoshop for å gi en hjelpende hånd til Mills:

(Byttet ut referanser jeg så til "laks" med "lemen")

Sendte det til Mills med teksten under, men hørte aldri noe fra dem av en eller annen grunn.

"Hei!

I forrige uke lot noen kolleager og jeg oss overtale av det velsmurte reklameapparatet deres som har messet om laksepølser, som smaker som pølse, over alle nettsidene av interesse. Vi hadde egentlig tenkt å starte helgen med en runde vanlig grillpølser, men eventyrlystne som vi er innså vi snart fordelen med laksepølser, som smaker som pølse. Og for et eventyr!

Laksepølser, som smaker som pølse, ble handlet inn, grillen varmet opp, og etterhvert var man klare.

Og jeg skjønner jo at det er vanskelig å beskrive en smak man ikke kjenner fra før, og det kan jo ofte være tryggere å holde seg til det man ønsker at det skal smake. Laksepølse, som smaker som pølse, smaker faktisk som pølse - hvis man først dynker tungen i kaustisk soda for å drepe alle smaksløkene på tungen. Et annet alternativ kan være å tygge maten på f.eks. høyre side i munnen og prøve å holde "kjøttet" borte fra tungen samtidig som man unngår å puste med nesen.

Som sagt, beskrive en ukjent smak uten å referere til kjente faktorer er vanskelig så jeg har tatt meg den friheten å komme med noen innspill. Laksepølse, som smaker som pølse, ligger mye nærmere slik jeg ville anta at våt lemen smaker. Dette stemmer også meget godt med den oppfatningen mine kollegaer har.

Derfor foreslår jeg at reklamefolkene deres tar en ny kikk på kampanjemateriellet - har også lagt ved et forslag under:

Ha en riktig god dag og god arbeidslyst!"