|
Sv: Alternativ til vaksine!
Joda, leser også de artiklene linkene er til. Poenget mitt var at når man bruker en diskusjonsteknikk der man "lar ting henge i lufta", så er det gjerne fordi man forventer at motparten ikke "kan" si en imot. Jeg kan. Og jeg gjør det. Ikke nødvendigvis fordi jeg er totalt uenig, men fordi jeg gjerne vil gjøre meg opp en mening selv, i likhet med alle andre. Og jeg VET også, at om jeg gidder å grave litt, så er det helt sikkert mange artikler og bøker som gir et annet syn på saken, enn slik det blir framstilt her.
Sånn er det, når all informasjon (eller i alle fall det meste) er tilgjengelig, også desinformasjon. Biter av en sannhet gir ikke hele sannheten, hverken for meg eller andre. Blir ikke diskusjon av slikt, bare fremlegging av mer-eller-mindre sikre/sanne fakta. Det blir som å diskutere religion, eller tro. Lite konstruktivt, gjerne, og grobunn for mistro og feiltolkninger. Jeg foretrekker å la folk tro det de vil, så lenge de ikke prøver å dytte det ned i halsen på meg. Fakta er, for meg, "harde tall", og ALLE tall. Så får tolkningene stå for seg selv. Alt kan misbrukes, om det er den ene eller andre siden som gjør det..