Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-09, 15:30   #100
pleiadene
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Nå trenger jeg hjelp!
Jeg begynte på Atkins - etter boka. Trodde jeg gikk på ketolyse, men går tydeligvis på lavkarbo. Vil noen av veteranene være så snill å svare meg på nedenstående spørsmål, - da blir jeg kjempeglad, for jeg føler meg i øyeblikket fullstendig forvirret:
1. Går jeg like mye ned på ketolyse som på lavkarbo?
2. Kan jeg spise gele med krem på lavkarbo om kvelden hvis jeg fyser på noe?
3. Jeg klarer ikke å regne ut hvor mye fett jeg skal ha i forhold til resten, jeg spiser kanskje 2 ss seterrømme pr. dag. Er det for mye? Sper panna med fløte når jeg steker noe, det er vel lov? Har rømme på salaten.
4. Synes det går sent. I morgen har jeg vært på kostendringen i 4 uker, tror det blir 3 kilo. Er det veldig lite?
Jeg spiser 2 kokte egg til frokost, samt en skive ost. Kaffe og vann.
Lunsj: en stekt karbonade (rent kjøtt) med salt og pepper, eller stekt laksefilet. kanskje en salat med tunfisk. Litt issalat med en ss rømme, kanskje en bukett blomkål.
Middag: kjøtt eller fisk (til jeg blir mett) blomkålstuing eller noen kokte brokkolibuketter, sper panna med fløte og føler meg syndig. Men Gud så godt.
Kvelds: resten av lunsj/middag: fisk eller en kjøttkake, litt ost. Eller bare gele med litt krem eller fløte. Selvlfølgelig sukkerfri gele.
Er jeg på ketolyse eller lavkarbo? Regner meg som det siste, for innimellom tar jeg fire - fem mandler, eller en osteskive hvis jeg er sulten.
Drikker så mye vann jeg klarer. Blir vel 1,5 - 2 liter, pluss kaffe/te.
Ser dette helt galt ut? Jeg blir litt forvirret av ketolyse/lavkarbo.... men tror ikke jeg er alene om det.
Jeg er så glad for å ha dere veteraner her, det kommer så mange gode råd og oppmuntringer, og korreksjoner for de som trenger det.
Takk for hjelpen.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat