Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 22:50   #50
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Veiing av skolebarn

Hele greia med veiing er jo bare TULL og TØYS.. en helsesøster trenger bare å se et barn i underbuksa for å se om barnet er for tykt eller for magert, man trenger faktisk ikke vekt til å se sånt.

Bare tull å utsette barnet for en tur på vekten for å "diagnostisere" under/overvekt. Det eneste må være at fagpersonene har et papir med en vekt de kan skyve over bordet til foreldrene å si - se her...deres datter/sønn er undervektig/overvektig - så drar hun fram en graf for å vise hvor "normalen" ligger... og derfra skal foreldrene si seg villig til å ta imot "hjelp" i en eller annen form.

Dette problemet må helsestasjonen ta tak i når barnet er 1 år...ikke 10 år. Foreldre må lære å gi barna riktig mat og riktig med fysisk aktivitet fra de er SMÅ.

Nytter ikke å komme etter 8-10 år, hvor barnet plutselig kanskje er 8-10 kg for tung. Er litt seint å begynne å stramme livreima da.

Som vanlig synes jeg politikerne starter i feil ende..for seint osv.. tragisk.

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat