|
Sv: Falt ut av ketose i går, WHY?
Det vil jo bare stresse deg i lengden om suget etter sjokolade er så stort! Hvorfor ikke spise noen ruter deilig mørk sjokolade litt nå og da? Om det går senere med vekta, så slipper du i alle fall å plage deg selv med savnet. Det skal jo ikke være meninga å plage seg selv heller, om det er sånn du føler det! Stress går nok mer utover vekta enn litt sjokkis når og da.
Jeg har ikke noe stort behov for det, men i starten da jeg fortsatt savnet sjokkis og sånne ting så spiste jeg litt mørk sjokolade nå og da, uten å ha dårlig samvittighet for det. Nå tenker jeg ikke så mye på sånt lenger, men jeg har aldri sagt til meg selv at noe som helst er forbudt, jeg vet med meg selv og min trassige sjel at forbud trigger oppvigleren i meg, og da er veien kort til selvsabotasje.
Jeg vet f.eks at vekta vil gå litt saktere om jeg knerter en flaske vin i helga, men når valget er å ikke gjøre det selv om jeg har lyst til det, så synes jeg ikke det er noe vanskelig valg. Livet skal nytes, og det ultimate målet må jo være å ha det så bra som man kan!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|