Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-09, 00:10   #73
Kenny Bones
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Kenny Bones er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Trådstarter her igjen. Ser det har blitt tre sider

Og jeg ser litt forskjellig skrevet her og jeg ser egentlig ikke hva dere snakker om for å være helt ærlig. Dere snakker om GR og veie maten, kjedelig kosthold osvosv. Dette kjenner jeg ikke igjen egentlig. Nå er det jo madammen som begynte med dette for et par-tre måneder siden og først så veide hun maten for å forsikre seg at hun spise NOK, ikke LITE nok. Dere ser greia? Det er ikke det at man skal spise mindre, det henger jo ikke på greip. Man må spise nok, slik man bør fra naturens side.

Vi har tolket hele GR litt annerledes etter et par måneder.
Nå veier ingen av oss maten og vi spiser altmulig uten at det påvirker oss. Den ene tingen som utgjorde all forskjell var rett og slett å spise nok.
Det var den avgjørende faktoren. Nå spiser vi alt egentlig, både kjøtt og biff og altmulig og drikker hver helg.. Kjæresten har fortsatt å gå opp, selv om vi hadde en helg med fråtsing av kake også.

Nå vet jeg ikke teknisk hva som skjer i kroppen, men teorien min er jo at kroppen havner i en slags generell balanse. Og når kroppen er i denne balansen over lengre tid så har den vent seg til den balansen og da skal det litt til for å vippe den balansen av pinnen. Det er jo altså ikke rart at folk jojo-slankes når kroppen ikke aner hva den holder på med.

In conclution, jeg var på legekontoret og la merke til en plakat som inneholder en slags kakegraf med de primære tingene man skal spise. Grønnsaker, fisk og kjøtt osvosv. Og det er jo i bunn og grunn Grete Roede?
For oss (mulig vi har misforstått litt hva GR egentlig er) så handler det om å spise nok frokost, brunsj, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid og kveldsmat. Og det vi spiser er rett og slett sunne ting. Lager maten fra scratch og da er det aldeles ikke kjedelig! Saus bruker vi også, bare ikke supermasse av det. Rett og slett en mellomting av altmulig. Ikke trener vi heller, men jeg ser jo at det sikkert hadde hjulpet. Men i bunn og grunn, har man et balansert kosthold så HOLDER man seg der man skal, uavhengig av hvordan kroppen fungerer? Vi mennesker som art kan ikke være SÅ fundamentalt forskjellig at dette IKKE fungerer hos noen? Da må det isåfall være spesielle omstendigheter. Jeg er utrolig Darwinistisk av meg og tror rett og slett at dersom dere ikke har fått GR til å fungere så har dere mistforstått hva det handler om. Eller, kanskje dere bare skal glemme at det heter GR og heller bare spise regelmessig og sunt. Da GÅR man ned i vekt lissom, ingen unntak?

Kenny Bones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis jevnt Svar med sitat