Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-09, 14:06   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Uansett hvor sunt og godkjent og bra og i det hele tatt margarin påstås å være og skal bli så har jeg et veldig enkelt prinsipp, kanskje noe naivt, men for meg virker det fryktelig logisk. Jeg prøver rett og slett å unngå mat som er så prosessert som f.eks margarin. Mye av min filosofi handler foruten om et lavt inntak av sukker og stivelse, å la størstedelen av maten min være så ren som mulig! Om jeg med min begrensede kunnskap kan forstå prosessen og til og med i prinsippet utføre den selv så føler jeg meg langt tryggere. Og alt som gjøres for å få margarinen så helsevennlig som mulig virker fryktelig kompleks og litt skummel. Smør? Fløte som kjernes. Jeg føler meg litt tryggere på et produkt som er såpass naturlig framstilt. Enkelt, ja. Men det er i alle fall en stor trygghet for meg.
Og, hehe, så klart, jeg er enig med Iset. Margarin sammenlignet med smør smaker ikke noe særlig godt. Men det er jo en personlig preferanse. Og rent estetisk tør jeg ikke å tenke på hvordan margarin hadde sett ut om det ikke hadde blitt tilsatt den gulfargen for å etterligne smørets utseende.

Edit: PS: Ops! Ser jeg overså en hel side til her ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat