Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-09, 21:26   #39
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Raffinerte karbohydrater som hvitt mel, pasta og ris kan jeg være enig med deg i, men jeg skjærer ikke alle typer korn over en kam. Korn har jo mennesket spist alltid.

Raffinerte karbohydrater jo raffinerte

Når det gjelder om vi mennesker har spist korn alltid, så er det dessverre helt feil. Mennesket, sånn som vi kjenner det i dag har eksistert i 200 000 år. I Norden f.eks, har vi kun dyrket korn og brukt som mat siden steinalderen. I en brøkdel av vår eksistenstid, med andre ord.
Ikke dermed sagt at alt korn er usunt, vi har jo f.eks bygg og hvete som folk generelt tåler bedre enn f.eks hvete. Men jeg tror nok ikke vi egentlig er disponert til å spise kornprodukter i den grad den jevne mann gjør i dag, i alle fall. Det tar litt mer enn pluss minus ti tusen år å endre på en genetisk disposisjon.

Men ellers kan jeg være tildels enig med deg. For det er jo en grunn til at vi har fått utdelt noe som heter sult- og metthetssignaler. Overstyrer man dem, altså spiser mer enn man trenger, det vil si overspiser, så vil man jo også forringe disse signalene. Dessverre er det altfor lett når mange forer sitt høye blodsukker med rask energi

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat