Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-09, 19:19   #26
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Altså, man skal jo ikke slutte med Grete Roede-dietten vel?
Da er vel poenget helt borte? Poenget er vel å endre livsstil og spise sånn resten av livet? Og da går man vel ikke opp?
Edit: Om man trenger et kurs til så har man jo i bunn og grunn sluttet å følge de rådene man skal?
Man trenger jo ikke å gå kurset mer enn én gang dersom man følger det man skal gjøre? For det er jo essensielt det man gjør når man går på det kurset?
Teoretisk sett trenger man ikke å gå kurset engang for å få samme effekten?

Og da bør det stilles spørsmål om HVORFOR det er så mange som må ha flere kurs, hvorfor er det mange som ikke klarer å endre livsstil som Grete Roede vil at vi skal, hvorfor er det så mange som ikke klarer å følge kostholdsrådene hennes.
Er det noe galt med folk, eller kan det muligens være noe galt med Grete Roedes kosthold.

Neste stykke er ikke til deg Kenny, mere en generell utblåsning:

Jeg er så lei å hele tiden høre at det er personens skyld når han eller hun ikke klarer å følge lavfett&høykarbo
Jeg er så lei av å høre: spis mindre, tren mer
Jeg er så lei av å høre folk si: det er DIN feil, du gjør ikke som vi sier

Hvorfor er så mange ikke villige til å se at det er KOSTHOLDETS feil?
mange blir nemlig et offer for feil kosthold, og jeg vil si at det er på linje med å være avhengig av narko og alkohol.
Det er nok ikke uten grunn at det nå trekkes likhetstegn mellom avhengighet av heroin og avhengighet av sukker (karbohydrater blir sukker i kroppen)
Inledningsvis kan man si at folk har et valg, når det gjelder narko og alkohol.
Man MÅ ikke begynne ed det, man kan la være, og vi vet veldig godt at det ikke er bra (ser bort i fra et glass vin på lørdag nå).
Men hva så med maten?
Den MÅ vi ha, og det verste er at vi blir fortalt at det er sunt med lite fett og mye karbo.
En dag sitter man kanskje der og er avhengig, mere enn man er klar over (Se på din avhengighet av brød Kenny), og da koster det MYE å skulle spise den samme maten, bare i mindre mengder.
Si til en narkoman at han får ta en sprøyte dop hver lørdag....kosemerket hans....

Er ikke så rart at folk sprekker og må ha flere Grete Roede kurs.
Jeg fikk høre da jeg gikk på et av mine mange GR kurs at 90% av de som gikk der ikke klarte seg i lengden uten oppfølgingskurs......

Sånn ja, nå har jeg fått skrevet av meg.
temaet engasjerer!

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat