|
Sv: Fungerer ikke Grete Roede?
Hmm, interessant 
Jeg skriver dette pga at madammen i huset begynte med grete roede for et par-tre måneder siden etter å ha prøvd både Atkins og hva det måtte være.
Atkins fungerte for henne, faktisk veldig godt. Men hun er allergisk mot veldig mye forskjellig så det var begrenset hva hun kunne spise. Og fant fort ut at uten grovbrød så holdt humøret og energinivået seg rett og slett ikke oppe.
Og hun endte opp med å bli skikkelig deppa.
Etter at hun begynte på Grete Roede fant hun ut at hun i lang tid ikke har spist nok. Omtrent motsatt av det vi hadde trodd. Og at kroppen hadde gått i en slags sultmodus som gjør at kroppen har tatt vare på alt fett osv den har kunnet fått til. Og det virket så sinnsykt logisk.
Så det kostholdet vi begge nå har fått er nok noe vi kommer til å fortsette med resten av livet. Jeg ser ihvertfall ikke på det som noen direkte diett men heller en skifting av livsstil.
I tillegg har jeg og madammen kanskje forskjellig fysikk. Jeg er lang og svært tynn og hun er litt kortere og mer lubben kanskje. Akkurat nå er hun jo ikke det lenger, etter å ha vært på Roede i et par måneder. Og tanken var vistnok at jeg også skulle gå OPP i vekt av å følge Grete Roede-kostholdet. Vet ikke helt om jeg har merket noe som helst av det egentlig.
Jeg er sånn at jeg kan spise enormt mye, altså mengde. Men ofte spiser jeg ikke ofte nok og jeg går ut fra at kroppen er i den type balanse. Så det er kanskje ikke bare å endre den sånn tvert. Noen som har noe tips for hvordan man skal gå opp i vekt? Er det rett og slett å få i seg mer kalorier enn man klarer å forbrenne? Og that's it?
|