Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-09, 23:52   #8
Christina79
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 45/46 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Introduksjonsfasen (4 uker) er nå gjennomført.
Jeg føler meg ikke så tørst lenger. Hvor viktig er det da å drikke 2- 3 liter væske pr dag ?
Dere som er komme lengre enn meg; vil man automatisk gå mindre ned i vekt pr uke hvis antallet karbo økes med for eksempel 5 pr dag? Eller er det noe jeg selv må bare erfare ?

Jeg er ingen ekspert på ketolyse, men lest masse på forumet pluss studert boka til Torkil. Det er viktig å drikke masse væske, 2 l er et minimum. Man trenger mer væske på grunn av at kroppen skal skille ut ketonene, hvis du får mørk lilla på stiksen så kan dette være fordi man ikke drikker nok væske. Selv er jeg mye mer tørst på Ketolyse.

Det med antall karbohydrater er individuelt. Jeg orker ikke regne så mye på hvor mye jeg spiser av kh så jeg holder meg unna mais og grønnsaker under bakken, og stort sett holder jeg meg unna kunstige søtstoffer også. Det funker veldig for meg da det gjelder vektreduksjonen. Du kan kanskje komme oppi så mye som 50 kh per dag og være i ketose, men det er ikke sikkert at du går ned i vekt like raskt. For meg så tenker jeg ikke like mye på vektreduksjon nå som jeg gjorde i begynnelsen, jeg bare nyter det jevne blodsukkeret og det gode humøret, og ikke minst har jeg fått mye mer selvtillit. Har aldri følt meg så vel faktisk, ikke da jeg var 62 kg heller. Da spiste jeg så lite for å holde "trivselsvekta", jeg kommer aldri til å bli så tynn igjen tror jeg, det er ikke målet. Målet er å være midt på treet på BMI og i god fysisk form

Lykke til!

Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat