Tråd: Start august
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-09, 14:07   #427
Meatscience
Medlem

Meatscience sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 50
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Start august

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

... Vil jo gjerne ned i vekt, men er ofte litt for "flink" til å finne "lovlige" unntak.

Hehe, denne kjenner jeg veldig godt igjen...men jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten å finne på noen nødløsninger av og til!

Men jeg tenkte på noe.
Da denne tråden ble startet i august, så var det jo mange som var med her. Men jeg lurer på hvor mange som fortsatt henger med? Det er sjelden det kommer oppdateringer fra auguststarterne.

Her går det bra, etter å ha stått stille i to uker etter en to-dagers bursdagsfeiring, er jeg nå i rute igjen. Jeg har funnet ut at jeg går ned fortere hvis jeg ikke spiser noe særlig etter middag. Også har jeg ved en feiltakelse, nesten, funnet ut noe lurt: Her en dag skulle jeg lage meg egg, bacon og urtepølse til (sen) frokost. Jeg bruker jo en del smør, og det jeg gjør er å rive av halve papiret på en halvkilo smør, og så bare legge smørblokka i panna, og ta den opp når jeg har fått ønsket mengde smeltet smør i panna. Men denne dagen glemte jeg å ta den opp, så det ble VELDIG mye smør i panna... en kvart smørblokk, vil jeg påstå. Men jeg lot det stå til, og stekte (eller...kokte) baconet og pølsa i smøret. Så tok jeg det opp, og deretter puttet jeg to egg i panna med en skvett fløte, og rørte det rundt til det var blandet med smøret. Nesten alt smøret ble sugd opp av eggene! Og det smakte veldig godt, men det var jo mektige saker. Men, så kommer cluet: Jeg var passe mett resten av dagen! Og da jeg veide meg to dager etterpå, hadde jeg gått ned 500 gram, etter å ha stått stille i to uker. Nå skjønner jeg virkelig at mye fett er viktig, ikke minst for at man skal holde seg mett.

Beklager at dette ble litt langt og omstendelig.

Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat