Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-09, 20:53   #850
LabbeLis
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 38
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

For å si det sånn, jeg og samboer'n har tydeligvis et eller annet og feire, for her går det i luksusmiddag - på en tirsdag...

Hadde en hel ytrefilet av svin i frysern, var fysen på skinkerullet, ovnsstekt asparges og grønnsakspakke, så da ble det det!

Stekte ytrefileten kjapt i stekepanne på begge sider, snittet små hull langs siden av den og stappet halve hvitløksfedd langsmed hele siden --> tsjopp i ovnen på 150 grader i en improvisert folieform.

Tok hele, ferske asparges. La en "skive" parmesan langs midten, og rullet strandaskinke rundt (for smaken og for å holde parmesanen på plass) - pluss at jeg la en skive parmesan oppå tuppen av aspargesen. Hadde olje over og krydret med pepper. Disse i en egen ildfast form --> tsjopp i ovnen

"Grønnsakspakken" kunne vært mye mer fyldig, men siden det allerede var masse mat, laget jeg det bare for litt mer tilbehør og saus :P Løkbåter, hele cherrytomater og litt brokkoli ble toppet med rikelig Kavli smøreost (skinke, bacon eller lignende), og selvfølgelig olje så det ikke svir seg. Dette blir sausen til middagen! Krydres f.eks med salt og chili/limekrydder. Dette "balles inn" i en foliepakke, og "tsjoppes" i ovnen sammen med det andre

Se bilder under!
GLEDER MEG til middag!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC02186.jpg (614,5 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg DSC02187.jpg (671,9 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg DSC02188.jpg (613,2 KB, 7 visninger)

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep