Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-09, 14:56   #46
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hun er minst 15 kg for tung

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Litt "beside the point" her da, men må bare ut med tankene:

Barn med epilsepsi blir behandlet med ketogen diett (under 10 karber om dagen har jeg lest). Videre skal barn med ADHD få god hjelp av ketogen diett. Det er kanskje riktig å anbefale dette til andre barn også, feks barn som sliter med vekt (for lav eller for høy)? Er vel mange her inne som ikke hadde vært i den situasjonen de er i dag (eller var i før de begynte på lavkarbo) om de ikke var proppet med brød og poteter når de var små?

Men å anbefale barn i dag å kutte karber føles vel skummelt, og man ønsker jo ikke å bruke barna sine i "forsøk" med "nye" ting.

På den andre siden har vel kostholdet i vesten de siste tiårene vært et eneste langt (og mislykket) forsøksprosjekt for å redusere faren for hjerte- og karsykdommer. Så det er vanskelig å vite hva som er verst...

At det er anbefalt for voksne og barn pga sykdom osv har jeg ikke noe problemer med å se

Men at fjortiser, som ikke engang er ferdig utvokst, skal slutte å spise karbohydrater, for å slanke seg, det har jeg litt problemer med å se poenget med.. Har i grunn problemer med å se poenget med at de skal bli oppfordret til å slanke seg i det hele tatt. 9/10 av de som blir påvirket av det hun skriver er vel ikke tjukke engang. (neida. Ingen som sier direkte til dem at de bør slanke seg. Men når de spør "hvordan blir du så tynn" og de får en oversikt over hvordan hun får til det, så er det for meg det samme som å oppfordre dem til det)

Men det er min mening.

Håper virkelig ikke datra mi popper innom en sånn blogg, når hun er 12..