Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-09, 02:34   #10
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Ikke vær så pessimist JVB, noen leger har faktisk et ønske om å hjelpe.

Ja, det går ikke å skjære alle under samme kam for leger heller.

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Og om du ikke har tro på det kan det jo hende at leger kan tjene penger på å skrive bøker om sine oppdagelser eller pakke om mat med egne merkevarenavn (selvsagt 200% prisøkning for ny forpakning). Lurer på om noen har tenkt på det før?

Jeg håper (men tviler på) Torkil tjener endel på boken sin, for jo flere som følger den jo færre "kunder" får han hehe

Legemiddelindustrien omsetter for ca ett hundre ganger mer i USA enn matvarer laget for vektkontroll. Jeg visste faktisk ikke at det var et så stort misforhold.

Nå er jo kildene ikke all verdens, men det jeg klarte å diske opp i en fei
Atkins Nutritionals Inc. is a leading player in the $2.4 billion weight control nutrition category (http://www.atkins.com/Company.aspx) (Er mulig dette er på verdensbasis, isåfall blir differansen enda større)

The pharmacies generated nearly $254 billion in revenue last year, according to the firm, which estimates pharmacy revenue of more than $354 billion in 2015. (http://online.wsj.com/article/BT-CO-...29-711600.html)

Et enkeltstående firma som GlaxoSmithKline (bl.a. svineinfluensa-vaksine) gikk med ca 14 milliarder kroner i overskudd i tredje kvartal i år etter skatt. (Dvs ca 55-60 milliarder i året) Og det er bare ETT av flere firma.

Jeg tror ikke vi er tjent med at folk er så friske som mulig. Men jeg tilhører ikke gruppen som mener dette er en konspirasjon - jeg ser jo at dette bare er fornuftig bedriftsøkonomi.