Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-09, 09:49   #46
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mislykkede osteknekkiser?

Jeg får alltid perfekte chips i mikroen min, hvertfall (og svigers sin, laget mye chips der i sommer). Jeg skjærer skiver med ostehøvel og deler skivene i to så det blir firkanter. Legger dem på bakepapir (som jeg klipper til så det passer på mikrotallerkenen inni der), drysser over litt paprika eller annet krydder og nuker dem i 2,5 minutter. Tar ut bakepapiret og lar dem avkjøle seg i 1 minutt før jeg har dem på en tallerken og fyller bakepapiret på nytt. Jeg pleier å ha to stk bakepapir liggende så jeg setter det andre inni med en gang det første er ferdig, går fort på den måten.

Kavli ble bare ekkelt. Jeg likte ikke at de ble så fluffy og porøse. Chips skal være tynne og sprø. Jeg bruker vanlig hvitost (Norvegia, XP, First Price, det jeg har). Høyeste temperatur på mikroen.