Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-09, 10:21   #31
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Gobolla, her.

Spiser og spier fru Blom

Matlysten er ikke helt på topp, så det blir ikke så veldig mye.

Frokost: 1 kopp kaffe med lettmelk. (har aldri vært noe glad i frokost)
Lunsj: F.eks 1 avokado, salat, kokt skinke og med olivenolje over.
Middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Her har jeg "syndet" flere ganger. Jeg har spist wienerpølse (2 stk), men uten lompe, massevis av salat til. I går spiste jeg litt fiskegrateng med makaroni fy og fy .
Kvelds: F.eks Skyr yoghurt, noen nøtter.

Jeg har også spist kjøttsaus med kjøpe spagettisaus, spagetti spiste jeg ikke, men hadde masse salat under kjøttsausen. Her bruker jeg karbonade.

Nå nærmer jeg meg slutten på uke 2 av fase 1, og har gått ned 2,5 kg.

Føler meg i veldig fin form, ikke sliten, ikke sulten. Går tur med hunden 3 ganger om dagen, 2 av dem i raskt tempo. Jeg prøvde ketolyse tidligere, men det var ikke noe for meg. Det var altfor mye fett, og jeg følte meg veldig sliten når jeg gikk tur.

South Beach passer tydeligvis meg veldig godt, for jeg kan spise nesten hva jeg vil. Holder meg selvfølgelig unna brød, poteter, ris, pasta, sukker, mel osv.
Jeg er ikke noen kjøkkenskriver som kokkelerer og finner på mange gode oppskrifter, så det går stort sett i det samme.
Kyllingfilet, karbonade, egg, laks, røkt kolje. Grønnsaker og salat av alle slag.
Og da passer det veldig bra at jeg ikke er noe særlig sulten, for da går jeg ikke på en smell. Titter litt i kjøleskapet, neivel her er det ikke noe godt, så da lukker jeg bare døra igjen og tar meg et glass med fun light saft.

Og sånn går da no dagan

Gratulerer med flott resultat! J

eg skippet jo fase 1, men liker meg godt i fase 2. Idag har jeg skeiet ut da, pappas fetter med kone hadde invitert ut på en fantastisk restaurant i San Francisco med musical etterpå. Jeg spiste en pai til forrett, men på fine restauranter er slike heldigvis veldig små. Til hovedretten bestilte jeg ratatouille istedet for poteter og dessert delte vi - så da spiste jeg 3-4 skeier der også. Men hadde jeg gått for suppe til forrett hadde jeg faktisk vært i tråd med boka. Det er kjekt å tenke på - og viser hvor lett man kan implementere South Beach i hverdagen.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat