|
Sv: Atkins fase 1
Opprinnelig lagt inn av ingridtoll, her.
Hei! I dag er min første dag på Atkins. Er kjempespent på hvordan dette vil fungere. Har gått på et kosthold med lite fett, og frokostblanding, brød. masse frukt fordi dette har jeg lært at er sunt. I tillegg har jeg trent moderat, prøvd å jogge 2/3 ganger i uka, litt styrke, minimum en times tur med hunden hver dag. Har ikke gått ned et gram,snarere tvert i mot. I tillegg har jeg alltid lyst på søtt, spesielt rett etter et måltid. Leser Atkins-bøkene i forbindelse med en skoloppgave og fant ut at jeg skal gi det et forsøk. Lurer bare litt på noen småting. Hvordan gjør jeg det med mellommåltider?Kommer jeg til å få behov for det? Eventuelt noen som har noen tips til hva det kan bestå av? Og hva med fiber i forhold til fordøyelse..Ser for meg at magen blir ganske treig i disse to ukene..kan jeg spise linfrø f. eks, for å bedre dette? Håper denne dietten, eller livsendringen da, vil gi resultater!!
Linfrø mener jeg er kjempesunt. over 50% av fettet er omega 3, og ikke noe omega 6. det har mye kostfiber ( ) og ingen karbohydrater. kjempeflott ved en redusert karbohydrat "diett".
Fiber er faktisk ikke nyttig. Det bare iriterer tarmen, hemmer opptak av vitaminer, og ikke så mye bedre en det. Fett gjør jobben, men ikke spis for mye. "Fettdiaren" er kjent her på forumet.
søtsuget blir helt bortet. noen dager er du ikke en gang sulten, muligvis. det er jo karbohydrater og insulin som tuller med blodsukkernivået, og når det er vekk, sier det seg selv at søtsuget også er vekk. 
LYKKE TIL DA! 
Ape 
|