|
Sv: Easy Life høst 09
Liten kommentar til ovenfor. Easylife handler om å spise de riktige karbohydratene. Jeg har en av Fedon sine bøker og Easylife opplegget har hentet det meste fra hans bok. Så å si at Easylife sin tallerken modell er feil i dette lavkarbo forumet, blir ikke riktig. Karbohydratene skal komme fra mat med lav GI, og skal kun utgjøre 25% av tallerkenen. Dersom man ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt så er det mer snakk om en Ketolyse metode. (Jeg har den boken også... :-) ), og det er det ikke snakk om i Easylife opplegget.
Når det skrives ovenfor at det spises ris, pasta og potet. Så er det meningen at dette skal være grov pasta, naturris (som kokes lenge etc). Potet mener jeg at vi har fått beskjed om å holde oss unna.
Uansett så kjenner jeg flere som har gått ned opptil 35 kg på kurset uten å ha økt i vekt igjen etter kurset. Klart de har lagt om livsstilen: med mer trening og fokus på rett sammensetning av mat. Men de skeier også ut en gang i blandt, og det er lov spesielt når man har nådd sitt mål.
Vel, det ble en lang kommentar til en diskusjon jeg egentlig ikke hadde tenkt å blande meg inn i. Jeg egentlig bare si kursboken til Easylife og Fedon sin bok er i stor grad like.
Jeg betaler selv for Easylife opplegget fordi jeg behøver å føle "gruppepresset" for ikke å skeie ut. Easylife legger også mye vekt på trening og riktig trening. Når jeg har nå nådd mitt mål, er intensjonen å fortsette å spise sunne karbohydrater - de med lav GI tilsvarende 25% av tallerkenen.

Sist redigert av Trille71 : 02-11-09 kl 23:05.
|