Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 21:44   #190
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ok, nå forholer jeg meg ganske nøytralt til saken, men synes diskusjonen uansett er interessant.
Jeg ville nok vaksinert barna mine for de mest utsatte tingene, om jeg hadde hatt barn. Men som noen sier så er dette snakk om godt utprøvde vaksiner.
Jeg har vaksinert katten min mot kattepest ++, selv om han er innekatt. Tør ikke å tenke på hva som ville skjedd dersom han hadde klart å smette ut, han er en uredd pus, og det er over 15 000 løskatter i Oslo og årlige epimiedier. Men igjen, en godt utprøvd vaksine.
Jeg har tatt et fullstendig overveid valg om å ikke ta vaksinen, det har ikke slått meg en gang at det skulle være det minste aktuelt for meg. Klart, jeg har vel noen sykdommer som kunne plassert meg ytterst ut i en risikogruppe, men jeg tror ikke det har så mye å si, da jeg med ganske stor sikkerhet har hatt svineinfluensaen, og det i influensasammeheng var peanuts.
Og jeg blir forbanna når noen mener at jeg i likhet med mange andre burde ta vaksine i solidaritet, det er litt sånn emosjonell vold, synes jeg, å påføre meg dårlig samvittighet for noe som har så lite å si for meg i mitt liv og de jeg omgir meg med.

Med det sagt: Jeg aksepterer andres meninger fullt ut. Men vi må holde oss for gode til å bedrive sånne følelsesmessige maktspill. Ikke at jeg mener noen i tråden har gjort det, det er mer en sånn generell tendens, og jeg har neste vurdert å fjerne oppdateringene til enkelte på vennelista mi på facebook i ren provokasjon.

Jaja, uansett. Jeg har nettopp sett første episode i Stephen King's ''The Stand'' - ''The Plague'', og konkluderer med at det kunne ha vært mye verre . Iset skjønner hva jeg mener, hehe

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat