Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 04:04   #74
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg var med og testet hib vaksinen på 80-tallet. Jeg fikk placebo, men alle som fikk det fikk etter en stund tilbud om den ordentlige vaksinen. De fleste valgte å ta denne. Heldigvis ble jeg ikke syk.... Det var et forsøk der vi ble spurt på forhånd om vi ville være med. Det er ikke den som blir brukt i Norge i dag nei, fordi da Folkehelsa oppdaget at den var farlig, så solgte de den til New Zeland så de kunne vaksinere sine barn...Det er Folkehelsa si det!!!

Det som foregår nå lyser det forsøk av på lang vei... Hadde dere hørt om svineinfluensa i juni/juli 2008? Det hadde nemlig statsministeren, for det var da han inngikk en kontrakt på 3 år med et legemiddelfirma som er eid av Rockefeller (kompis av Torvald Stoltenberg) om 9,4 millioner vaksiner til norges befolkning... Det er også tidligere saker som Norge må "holde seg inne" med USA. Er dette en slik sak?

Det sies også at det tar lang tid å finne en vaksine for virus som dukker opp. Hvordan kunne det da være en fiks ferdig vaksine 4 dager etter utbrudd i Mexico??

USA sa de ikke hadde hatt noen vaksine mot svineinfluensa, men de gjorde jo forsøk i 1976...

Hvorfor er det forskjellige vaksiner rundt omkring? Skal det forskes på hvilken som er den beste?

Hvorfor vaksinerer Norge stikk motsatt av Sveits, med samme type vaksine?

Det er sagt at behandlingen ved svineinfluensa er en skikkelig tøff kur, og at den noen ganger er farlig. Er det behandlingen som forårsaker dødsfall?
Norge har høyere dødstall enn mange andre land. Er behandlingen feil?

Det legges et press om å solidaritetsvaksineres, men hvorfor skal man sette sitt eget liv i fare ved å ta vaksina som kan gi så grufulle bivirkninger som bl.a. ødeleggelser i nervesystemet? Man bestemmer selv over egen kropp, og blir man syk så kan man holde seg hjemme for å unngå å smitte andre, og for å pleie seg selv.
Selv de som har tatt vaksinen kan få svineinfluensa.

Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg IKKE skal ta vaksina...selv om jeg i min jobb absolutt er i en risikogruppe, og er i kontakt med mange andre risikogrupper.

Det får bli opp til hver enkelt å finne ut hva man skal tro på, og gjøre. Uansett ønsker jeg alle lykke til - med eller uten vaksine!

Sist redigert av Ivory : 02-11-09 kl 04:07. Årsak: La til noe
Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat