Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-09, 14:40   #33
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Mat som ikke må tygges?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det var faktisk det første jeg tenkte på da du beskrev hvordan du har det! Er nok verdt en utredning!

Jeg tviler på legen min synes det, for jeg har fortalt nøyaktig det samme jeg skriver her og mer til - og han sier at jeg har høyt kolesterol og må slanke meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å bli tatt seriøst. Han har jo allerede sagt at lammelsene ikke er noe å bry seg om. Jeg vet jo ikke engang om han vet hva narkolepsi er for noe.

Beklager å ødelegge tråden med utluftingen min, men jeg er sint, frustrert og rådløs over å ha forklart dette for tre forskjellig leger hvorpå det eneste resultatet er "spis mindre og mosjoner mer". Jeg skal ikke diagnosere meg selv, på noen måte, men en mer 100% korrekt beskrivelse av hvordan jeg har det som på den wikipedia-linken tviler jeg på finnes. Ved siste legebesøk kunne jeg nesten like gjerne lest opp artikkelen som å forklare hvordan jeg har det! Den første legen har notert mulig hypokondri i journalen min, siden jeg maste og maste da jeg ikke ble noe bedre, og ba om utredning for MS/nevrologiske feil. Fikk beskjed om å slutte å lese på nett. Noe som er utrolig irriterende, siden den eneste grunnen til at jeg involverer meg er at jeg føler det eneste legen gjør er å spørre om jeg vil ha sykemelding eller ei. Jeg er _absolutt_ ingen hypokonder (selv om jeg whiner endel her nå)

Jeg får ta en samtale med en privatpraktiserende spesialist for egen regning - så kanskje jeg kan få med meg noe informasjon til fastlegen som fører til en utredning.

Nå har det riktignok blitt litt bedre med søvnigheten på ketolyse, men katapleksi-symptomene er akkurat like ille.

*puh* hjalp å skrive det