Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-09, 13:26   #25
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 59
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Allergiutbrudd etter overgang til ketogen kost?

Jeg har ikke opplevd å få utslett og kløe etter å ha begynt på ketolysekuren, jeg har heller opplevd at huden min har blitt mykere og knuppene på overarmene er borte. Jeg har rosacea (enkelt forklart: bl.a. kviselignende utslett i ansiktet) og dette har også blitt bedre etter begynt kur, men det blusser opp hvis jeg spiser karber som ikke kommer fra grønnsaker og meieriprodukter.

Ellers har jeg opplevd at mens jeg går ned i vekt klør jeg noe sinnsykt på kroppen, spesielt på magen, uten å få utslett...og dette har jeg bare tatt som tegn på at huden krymper eller noe sånt...kanskje jeg har tatt feil...?

Jeg har også ekstremt tørr hud i ansiktet som jeg ikke har kunnet smøre på vanlig måte, pga utbrudd av denne Rosaceaen, men i det siste har jeg smurt meg i ansiktet med olivenolje, og det er helt supert. Får ikke utslett av det, jeg får heller myk og smidig hud.

Jeg smører også tørre hender med vanlig hudkrem som jeg tåler, og "forsegler" denne med vaselin...da holder fettet kremen på huden så den får virket bedre, og huden blir bedre på kortere tid. Vaselin er vannoppløselig fett, og derfor ikke problematisk å bruke. Det holder også på fuktigheten i huden...

Jeg vet at dette virker litt rart, men jeg har lært det av en kollega som har forsket på negl/hudpleie i over 20 år, og jeg opplever at det virker på meg...

Jeg smører meg om kvelden og bruker bomullshansker om natten, og neste dag er jeg mye bedre! Hvis jeg er ekstra tørr, trenger jeg kanskje denne behandlingen to eller tre netter

Kanskje litt på sidelinjen av det som tråden handler om, men jeg syntes det passet å nevne...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat