|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
ikke går ned i vekt fordi insulinnivået mit er før høyt, og ikke får ned insulinet fordi jeg fortsatt har for høy vekt.
Velkommen i klubben.. 
Jeg har gått på Metfromin i et par år nå. Før gikk jeg på en dose på 500mg en gang pr dag. Da merket jeg ingenting. I fjor en gang mente legen jeg kunne trappe opp til dobbel dose. Da fulgte jeg fedon. Jeg ble skikkelig dårlig, lå rett ut og skalv som pokker. Og løp mye på do+spydde... 
Etter en samtale i vår igjen ble vi enige om å prøve igjen, fordi legen mente den dosen jeg tok var så lav at kroppen sannsynligvis ikke visste om den engang. Så jeg stålsatte meg og prøvde igjen. Det gikk faktisk veldig mye bedre. Ble bare litt småuggen et par dager. Vet ikke om det var bedre med ketolysekosten, eller kroppen generellt bare var mer klar nå.
Etter noen mnd på 2x500mg merker jeg det på kroppen hvis jeg glemmer tablettene. Jeg går f.eks opp omtrent en kg, for å droppe kg'en igjen med en gang jeg er flink med pillene. Det virker også som kroppen takler små utskeielser bedre nå også. Vi snakker ikke hele høykarbomåltider/dager, men en potet eller en liten sushi f.eks.
Driver og tenker på om jeg skal snikøke dosen til 3 pr dag en stund for å teste om det fungerer enda bedre. Men venter til jeg ikke er forkjøla lenger hvertfall.
Metforminen er forøvrig den billigste tabletten jeg har tatt ever, så det går helt greit å leve på uten blå resept også