Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-09, 09:38   #45
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?

Jeg tenker at for en overspiser (noe fryktelig mange sykelig overvektige mennesker er) er det vel like lett å holde seg til et sunt kosthold som det er for en alkoholiker å holde seg borte fra alkohol, for å sammenligne litt. Jeg synes ikke en overvektig fortjener stempelet lat og dumt og sånt, det er ingen tvil om at det er slik samfunnet ofte ser på dem. Men man har jo et ansvar for å få hjelp på en eller annen måte. For meg var det operasjon, for andre er det noe annet. Det å ta tak i problemet. Men veien til å virkelig ta tak i et slikt problem kan være lang, man orker liksom ikke tanken på å røske opp i det, det er ofte lettere å bare ha skylapper på. Helt til "boblen" sprekker og man verken kan eller orker å leve slik lenger.