Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-09, 20:55   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap. Kan det være ketose som er problemet?

Opprinnelig lagt inn av Almar, her.

Det at jeg trolig er i ketose er tilfeldig. Dette er en livsstilsendring for meg og jeg har fulgt reglene for LCHF (den fine lille "brosjyren"). Jeg koser meg veldig med mye ost, endel fløte og generelt mye fett kjøtt, smør o.l. Derfor har jeg bevist holdt intaket av karbohydrater lavt, for jeg er redd for å legge på meg. Dermed har jeg kommet i ketose. Altså ikke med vilje. Derfor tenker jeg litt på å øke på litt nå, så det ikke blir så "tungt" for kroppen å holde seg i ketose, og kanskje håret ikke faller av. Noen som vet om jeg kan spise endel fett med 50-70 kh? Ønsker ikke å slutte med f.eks. eggemelk, bacon, ost, fløtesauser, fleskesvor o.l. Og kan jeg øke med litt korn o.l.som nevnt tidligere i tråden, eller vil det bli helt galt? Synes dette er vanskelig jeg. Er redd for å gå opp i vekt nå som jeg endelig er fornøyd.

Når det gjelder Nisim sjampo har jeg vurdert den, men synes den er svindyr. Må man foresten bruke balsamen? Bruker ikke det nå, og synes det går greit uten. Blir jo billigere da

Jeg har ikke vært gjennom noen store omveltninger i livet mitt heller...

Det er jo en investering, og jeg bruker kun frisørprodukter (og har dem i evigheter) så for meg så er det ikke den verste prisen. Jeg kniper inn på mye, men ikke hud- og hårpleie .
Du burde lese Bedre Uten Brød! Du behøver ikke å kutte ned på fettet i noen særlig grad, altså. Bare hold deg til det lavglykemiske, belgefrukt, nøtter, bær, frø etc. Lutz er MEGET fettvennlig .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat